Imatges del Pont Penjant d’Amposta al llarg de la història

Pont Penjant d’Amposta

El pont penjant d’Amposta és un pont penjant sobre el riu Ebre a l’alçada de la Ciutat d’Amposta (a x Km. De la desenbocadura), a la comarca del Montsià. És un dels símbols més emblemàtics del municipi.

Resenya històrica

A principis del s.XX, Amposta va rebre el títol de Ciutat (1908), en aquest context i en l’època de l’alcaldia de Joan Palau Miralles, hi destaca la construcció del Pont Penjant, obra amb la qual s’aconsegueix una nova via, directa i permanent per creuar l’Ebre ja que abans només s’hi podia accedir amb el pas de barca, millorant en tots els sentits la comunicació d’Amposta i del Territori, situant-los en posició d’incorporar-se a la modernitat. Aquesta obra va estar cabdal per al desenvolupament d’Amposta i, l’atenció i l’interès que tenia des del punt de vista social, es va posar de manifest quan, davant l’encariment de l’obra per les dificultats sorgides, la població va participar carrejant “en jornals de vila” la pedra necessària.

Va ser el segon pont penjant del món construït amb el sistema de formigó, després del pont de Brooklyn de Nova York, en el qual està inspirat. La construcció del Pont va suposar també un repte des del punt de vista tècnic; l’enginyer J. E. Ribera va optar per la solució d’un pont sense columnes per creuar el riu més cabalós de l’Estat, i durant molts anys aquest pont penjant va estar el de més llum existent a tot l’Estat.

El 1938 durant la guerra civil va sofrir dos atacs per part de l’aviació Legionària, l’últim, el març de 1938, va ser definitiu, ja que es va despendre la totalitat de la seva estructura, per l’efecte de les bombes incendiàries. Va ser reconstruït i reinaugurat a l’octubre de 1947, posteriorment reformat en la seva totalitat en els anys 1966 i 2007-2009.

Característiques

El pont fa 24 metres d’altura i el tram total és de 134 m. Està caracteritzat pels dos pilars de pedra en forma d’arc de triomf, d’estil neoclàssic alemany a cada riba de lEbre, i per la seva estructura metàl·lica sostinguda per cables.

El pont va ostentar dos rècords mundials: els fonaments major profunditat (25 metres), i el d’il·luminació de la seva estructura.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s